Sosyal Medya Yönetimi, kolay gibi gözükse de çok fazla emek gerektiren bir durumdur. Sosyal medya yönetiminde gün içinde saatlerce bilgisayar başında oturabilir ya da mobil cihazlardan mutlaka internete bağlı olmalısınız.
Sosyal medya dediğimiz anda birçok insanın aklına sadece "Facebook" gelse de "Facebook" sosyal medya araçlarından bir tanesidir. Sosyal medya yönetimini yapabilmek için bol vakit ayırmalı ve internet üzerinden de olsa bir liderlik vasfınız olmalı ki insanların dikkatini çekebilesiniz. Sosyal medyada yeni akımlar, insanların ilgisini çeken konular, zayıf noktaları gibi bir çok şeye hakim olmalısınız. İnternet ve sosyal medya sayesinde birçok insan markalar ve ürünler hakkında bilgi sahibi olurken satın alabiliyor ve özgürce yorum yapabiliyorlar. Markanız sosyal medyada yer almadığı sürece her zaman bir adım geridedir. Sosyal medyanın buradaki amacı müşterilerle sizin aranızda bir ilişki kurmaktır. Müşterilerinizle aranızdaki samimiyeti sağlamalı ve korumalısınız. Sosyal medyada bulunmanız, aktif ve hakim olmanız şirketiniz ve markanız açısından daha fazla bilinirlik ve tercih edilmesini sağlar. Sosyal medya üzerinden farklı kampanyalar yapabilir, indirimlerden müşterilerinizi sosyal medyadan haberdar ederek daha çok müşterinin dikkatini çekebilirsiniz. Sosyal medyanın bir diğer faydası da insanların markanız hakkında yaptığı olumlu veya olumsuz yorumlardan haberdar olabilmeniz ve bunlara cevap yazabilmeniz. İnsanların yorumlarını ve isteklerini görebilmeniz sonucunda da buna uygun olarak kendinizi geliştirmeniz, eksikliklerinizi tamamlamanız ve yeniliklere yol açmanız markanızı bir ileri seviyeye taşır.